ایران خودی و غیر؟؟
پروانه بینا پروانه بینا

هیچ امری بدون انگیزه و پلان از پيش تعیین شده  انجام نمی گیرد. و چه کسی اینبار مهرهء بازی  مهرگان سرزمین پارسیان است؟

 

دانشجوی خفه شده، یا نویسنده ای که باید آنجا که از حق باید گفت جوهر زندگی تمام کند و  و یا برادرهمسایه  که هنوز دردمند جنگ است؟؟؟؟

 

جمهوری اسلامی ایران به قول عمامه داران تنها ملک  خدا و تنها جایگاه مسلمانان راستین ،امروز آستین بالا زده است و می خواهد جمع کثیری از بی چاره گان را از شر سیاست های آخوند های دستار سفید و سیاه راحت سازد.

 

این از آسمان رسیده گان می دانند که چه سرنوشتی در انتظار کارگران غیر خودی در افغانستان است. ازینرو باید رسم مهمان نوازی را بجا آورد و پیش ازینکه از گرما تابستان و سرما زمستان وطن جان دهند همان بهتر که زیر سایه ملک مقدس خدا و بدست های تقدیس شده عمامه داران.

 

کارگری که درد  امروزی اش ،فرزند بی سوادش، عقد نا مکتوبش و " دری" از دست داده اش را با عصاره ء تحقیر خریده است و از آنچه پرداخته است چیزی جز تصویر یک ساختمان بلند دیگر و سقف دیگر برای همنوع نا خودی اش ، برایش نمانده است ؛ میرود تا بدتر از آنچه را تجربه کرده است باز هم بچشد برای اینکه او در ملک دیگری چشم گشوده و سرنوشتش با نام دیگری گره خورده است.  شاید اگر در ایران هم بدنیا میامد سرنوشتي جز این نداشت. شاید دیوار های "اوین" همراز آوایش میشدند و شاید باز هم دردناک ترین ها را در بازداشت گاه های تهرانٍ زادگاهش تجربه میکرد به جرم عدم رعایت قوانین طالبانی ایران اسلامی!

 

کی ها اند این سرداران و قهرمانانی که ضعیف ترین ها را طرف است؟

کی ها اند این حاکمان که می خواهند جایگاهی به خیال خودشان در بهشت برین بخرند با فروافکندن کارگری زحمتکش از بام بلند، همانی که دست های بی جانش هنوز زخم های نان حلال را دارد.

 کی ها اند آنانیکه دم ار انسانیت و اسلامیت می زنند ولی چنین رفتاری دارند؟

کی ها اند اینان که قدرت شان پارچه ای کاغذی است به نام شناسنامه؟  آنیکه طرفش ندارد.

 

اینها هر کی باشند کسی اند جز آنی که به جرم فقط گرفتن پیراهن خونین ، بهترین سال هایش در "اوین" و زیر شکنجه است.

 یا آنی که دست هایش فقط دستمزد پاک را لمس کرده و گلویش فقط لقمهء حلال را شناخته.

یا آنی  که قیمت ماندنش سکوتش است.

 

 

 

 

 


May 14th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي